Szinte mindenki tudja, hogy ha naponta jógázol otthon, akkor sokat segít, hogy egészséges, produktív és vidám maradj egész nap. Arra azonban kevesen gondolnak, hogy ezek a pozitív hatások nem csak téged, de a veled élő családtagokra is hatással van.

Íme néhány ötlet, amely segít kialakítani az otthoni “jógarutint”

1. Válassz kényelmes helyet!

A jóga egyik nagy előnye, hogy a lakásban bárhol gyakorolhatod, hiszen kevés helyre van szükséged és szinte bárhova leterítheted a szőnyeged. Van, aki a csendes helyeket szeretik, ahol kis ideig senki nem zavar meg. Mások viszont szívesen jógáznak a családjuk körében. Fontos, hogy úgy alakítsd ki a helyet, hogy a bútorok sarkai ne legyenek sérülésveszélyes közelségben hozzád!

2. Válaszd ki a számodra legideálisabb időpontot!

Általánosan elterjedt, hogy reggel a legjobb jógázni, mert így egész nap magasan tarthatod az energiaszinted. Azonban ez nem mindenkinél van így. Könnyen előfordulhat, hogy neked más időpont lesz optimális. Fontos, hogy amiatt ne hagyd ki az gyakorlást, mert reggel erőltetnéd és nem esik jól. Az órarendünkben pár kattintással kiválaszthatod a számodra ideális időpontot és máris csatlakozhatsz az online jógázók táborához!

3. Legjobb felszerelés az egyszerű ruházat

Jógázóknál a laza öltözék vált be leginkább, de sokan melegítőben végzik a gyakorlatokat. A nyújtózós pózok során a túl feszes, nem túl nyúlékony anyagok korlátozhatnak, ezért azokat célszerű kerülni. A “lógós” ékszereket inkább vedd le az óra előtt, mert sérülésveszélyesek.

4. Ne teli hassal jógázz!

A pózok éhgyomorra a legjobbak. Azonban, ha jobban szeretsz más időpontban gyakorolni, akkor úgy időzítsd az étkezésed, hogy utána 2-3 óra legalább elteljen.

5. Tiszteld a tested!

Ne akarj mindent azonnal tudni és elérni, mert azzal csak megerőlteted magad. Ha túlságosan megerőlteted magad, akkor sem lesz gyorsabb az eredmény, hanem erős fájdalmakhoz és az egész nemszeretéséhez vezet.
A végére hagytunk és utolsó tippet: próbálj mosolyogni edzés közben. Hidd el nem fogod megbánni!