A hideg idő beköszöntével gyakori kifogás, hogy “ma inkább itthon maradnék” vagy “fázom, nem akarok kimozdulni”, de na hagyjuk, hogy ezek elhatalmasodjanak rajtunk.

Télen is ugyanúgy szükségünk van aktivitásra, a testünknek éppúgy, mint az elménknek. Kevesebb napfény hatására gyakran álmosabbnak, fáradtabbnak érezzük magunkat. A rövidülő nappalokra testünk reakciója, hogy bekapcsolja a “macimódot”, vagyis több melatonint termel, ami alvásra késztet minket és kevésbé vagyunk energikusak. Sajnos a családi teendők és a munkahelyi feladatok nem változnak szezonálisan, ezért rajtunk a sor, hogy a fáradt elménket felfrissítsük és fizikálisan is jó kondiban maradjunk.

Számos tanulmány bizonyítja, hogy a jóga nem csak remek fizikai edzés, hanem jobban növeli az agy működését, mint más aerob edzések, így segít, hogy szellemileg is fitt maradj!

Kép: Yoga Pop-Cafeblog

Az egészséges agyműködés mellett a jóga tökéletes választás a téli sportok szerelmeseinek is, hiszen nagyszerűen a felkészít a síelésre, amiben az erő és a fókusz éppúgy jelen van, mint a jógában. Mind a két tevékenység egyaránt megkívánja a test egyensúlyát és a koncentrációt. A síelésben a lejtő minden kanyara, dőlésszöge és meredeksége is folyamatos összpontosításra és alkalmazkodásra késztet és ilyenkor sokat segít, ha tudunk koncentrálni. Arról nem is beszélve, hogy a jóga remekül megerősíti és mozgékonnyá teszi azokat az izmokat, izületeket – láb, csipő, has, hát – amik a síelés élvezetéhez is elengedhetetlenek, így remek alapot is nyújthat.

Az állóképességünk mellett az is kihívás télen, hogy az immunredszerünket magas szinten tartsunk. Nem meglepő, de a jóga ebben is segít. Mennyivel jobb, hogy a rendszeres gyakorlás által képes vagy természetesen úton védekezni és a testedet ellenállóvá tenni, minthogy napokat ágyban töltenél az ilyenkor gyakori vírusos és bakteriális megbetegedések miatt.

Legyen szó tehát friss agykapacitásról, téli kondiról vagy immunerősítésről a válasz, mind ugyanaz: Gyere el és próbáld ki a jógát! Meglásd, nem fogsz csalódni.