A jóga természetes és kíméletes módja immunrendszerünk kiegyensúlyozott működésének támogatásához.

Segítünk kicsit megérteni, hogy miként is hat a jóga az immunrendszerre és hogyan növelheted aktivitását.

Tudjuk, hogy az immunrendszerünk sejtekből, szövetekből álló bonyolult rendszer, amely segít a méregtelenítésben és védekező funkciót is ellát. Az immunrendszerünk állapotát befolyásolja a vérkeringésünk, nyirok,- és hormonrendszerünk is. A jóga, azért képes hatékonyan karbantartani az immunrendszert, mert a gyakorlatok során pont ezt az összetett működést aktiválja, egyszerre hat a szerveinkre, a nyirokkeringésünkre, hormonjainkra és a sejtjeink egészségére.

Légzőgyakorlatok az immunrendszer szolgálatában

A légzés a legfőbb energiaforrásunk és kiemelten fontos szerepet tölt be mentális állapotunk kialakulásában. Azt tudjuk, hogy a légzés közvetlenül és szinte azonnal hatással van szellemi és fizikai állapotunkra, de a légzés bele tud szólni a szellemi és fizikai működések alakulásába is. ez egy oda-vissza ható folyamat, egyfajta vegetatív önszabályzás. A légzőgyakorlatok pedig olyan módszerek, melyekkel elérhető a légzés tudatosságának fokozása, a helyes légzés kialakítása.

Az ászánák így támogatják az immunrendszer működését:

  1. A merev és kötött izmok gátolják a nyirokáramlást. A jógagyakorlatok során végzett nyújtások fontos szerepet kapnak, hiszen így az izmok fellazulnak és a folyadék könnyebben tud haladni a rostok között.
  2. Kíméletesen átmozgatja az ízületeket, ami azért lényeges, mert az ízületek körül nagyon sok nyirokcsomó található.
  3. Sok jógagyakorlatot fekvő vagy fordított testhelyzetben végzünk, aminek az az előnye, hogy segíti a nyirokkeringést, hiszen így nem kell “megküzdenie” a gravitációval.

Néhány tipp mivel teheted még ellenállóbbá az immunrendszered:

  1. Testmozgással: csatlakozz online jógaóránkhoz, ahol te is megtapasztalhatod a jóga jótékony hatását.
  2. Alvással: ahhoz, hogy a tested és az elméd is energiával töltődjön fel legalább 6-8 óra alvásra van szükséged.
  3. Meditációval: méregtelenítés és a stresszoldás szempontjából is érdemes kipróbálni.
  4. Optimizmussal: mint tudjuk a pozitív gondolkodás erősíti az immunrendszert 🙂